lördag 16 mars 2013

Drömmen som gick i krash...

Jaha, så satt jag igen framför TV:s Lotto dragning med en bong för 40 spänn. 229 miljoner skulle delas ut... Jisses vad jag hade planerat för den vinsten! Jag var SÅ laddad och hade så mycket planer. Tänk vad livet hade blivit behagligt med en massa pengar. Jag hade kunnat göra precis vad jag vill, jag hade kunnat hjälpa mina barn, jag hade kunnat pensionera både min karl och mig!

Vi hade kunnat köpa ett hus vid medelhavet, där vi hade kunnat bo när det är skitvinter här och mörkt och kallt! Jag hade verkligen sett fram emot min vinst. Så drar de i gång maskinen som spottar ut bollarna... YES! Så taggad jag var... tills jag insåg att jag inte ens hade 4 rätt plus tilläggsnummer på Lotto 1. Okay, men det fanns ju två chanser kvar, Lotto 2 och Joker.

Nya tag och ett djupt andetag! MEN vad är det för FEL på den där jäkla bollspottaren?! Inte fasen blev det nån vinst på Lotto 2 heller :( Så var det då Joker kvar. NU då!! Siffrorna vänds upp jag kollar min bong MED läsglasögonen på och bra ljus så jag kunde se! *Sucka* ack nej... ingen vinst till mig!

Satt och tänkte en stund, men vad fasen jag har det ju bra, varför hela tiden vilja ha mer? Visst, en dräglig inkomst är viktig, men vad ska jag med 229 millar till? Vet inte ens HUR mycket pengar det är. Nej, jag får fortsätta leva mitt "Svensson" liv och hoppas att jag får vara frisk, så jag orkar jobba de 15-17 åren jag har kvar på min yrkesbana.

MEN det kunde vart jag som vunnit ;-) dream on...

Detta är en NIT 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar