tisdag 26 mars 2013

Nu kommer våren...och början på ett nytt liv.

Är det nån som verkligen tvivlar, så kan jag meddela att jag såg en fluga idag! Bara för att trotsa kylan så bytte jag ut mina förtorkade ljung i amplarna ute på väggen mot påskliljor! Nu finns det ingen återvändo :))

I lördags morse när jag var i Fredrikstad på jobbet, så var det 17.5- halv sju på morgonen. Då kan man hålla sig för skratt, när man ska ut och skrapa rutor på en smällkall bil. Det är mer snö där än här.

Idag nådde solen runt gaveln på huset så jag kunde skönja den lite på min gräsmatta på baksidan. Härligt härligt! Snart blir det altanväder och det börjar bli grilldax :) I år ska jag investera i en bra grill med sidoställ och lock. Kanske blir det en solsäng med... vi får se vad som blir över i "plånkan" när bilen och mina tänder fått sitt.

Den här våren blir nog den sista med barn hemma. Det både känns vemodigt och skönt. Äntligen är jag fri från mammaansvaret 24/7. Jag har ju haft barn hemma i drygt 32 år nu, så det börjar bli dax för lite frihet. Bara en sån sak som att kunna gå naken i huset från duschen och ut i hallen för att ta fram kläder, att kunna ha ohämmat sex med darlingen utan att vara rädd för att en tonåring ska dyka upp, det är befriande :P

Det kommer väl bli så att min äkta hälft flyttar in när sonen flyttar ut. Då slipper vi planera dejter hit och dit! Vi ska bara njuta och gotta oss av att leva ett 50+ liv ;) Vem vet, det kanske blir en flytt till Norge vad det lider med. Jag tänker ju fortsätta jobba där, för jag trivs så bra och lönerna är bra mycket bättre. Jag behöver inte ens jobba heltid för att klara mina utgifter!

Livet är till för att njutas, jobba ska man göra för att överleva, inte leva för att jobba!

Utsikt från balkongen i Moss, där jag bodde i helgen.

2 kommentarer:

  1. Nice avslutning.
    Helt rätt man ska inte jobba en minut längre än nödvändigt för att leva.
    Slita ihjäl sig som många gör för att hus,bilar etc osv kostar en massa och att bankerna håller tempot med ryggpiskan.

    Våren är absolut den bästa tiden på året.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, våren är bäst! och jobba tills man stupar... nej tack inte för mig!

      Radera